BESIX Group binnenkort officiële sponsor van de Rode Duivels

BESIX Group wordt vanaf 1 november 2017 tot 31 december 2022 officiële sponsor van alle nationale voetbalploegen en van de Koninklijke Belgische Voetbalbond (KBVB).

BESIX Group is, als enige sponsor uit de bouwsector, ontzettend trots om vanaf 1 november 2017 de Rode Duivels, de Belgian Red Flames, de nationale Beloften (U21) en alle andere nationale jeugdploegen te mogen steunen.

Dankzij dit partnerschap zal BESIX Group met name het nationale mannenteam A ondersteunen tijdens de komende drie voornaamste toernooien: het WK van 2018 in Rusland, het EK 2020 dat in 13 Europese steden plaatsvindt en tot slot het WK van 2022 in Qatar. We zullen ook de Red Flames bijstaan tijdens hun kwalificatiecampagne voor het WK voor vrouwen in 2019 in Frankrijk, en onze beloften die een ticket proberen te bemachtigen voor Euro 2019 in Italië.

De samenwerking biedt de mogelijkheid tot exclusieve aanbiedingen en acties voor klanten en werknemers van BESIX Group.

Rik Vandenberghe, CEO van BESIX Group: “Onze naam verbinden aan de verschillende nationale voetbalteams is zinvol omwille van twee redenen: ten eerste omdat we als Belgische groep grote supporters zijn en meeleven met deze fantastische teams, net als zoveel andere landgenoten. Daarnaast hebben we enkele uitgesproken gemeenschappelijke punten: een sterke lokale verankering en een goede internationale uitstraling. We zijn bijzonder actief in de Benelux maar zijn ook aanwezig in het buitenland, waar we een goede reputatie genieten. Dat is vooral zo in de Verenigde Arabische Emiraten en in Qatar, waar we de stadions Khalifa en Al Wakrah hebben gebouwd. Tot slot delen wij dezelfde waarden: respect, discipline, passie en vastberadenheid om de eigen grenzen te verleggen. De atleten laten die elke wedstrijd zien, en in ons geval staan die waarden centraal bij de uitvoering van al onze projecten. Met dit partnerschap hopen we uiteraard een bevoorrechte getuige te mogen zijn van de overwinning van onze spelers en speelsters in een of meerdere internationale toernooien!”

Koen De Brabander, secretaris-generaal van de KBVB, verheugt zich over het toekomstige partnerschap met BESIX Group: “We zijn blij dat we een nieuwe Belgische onderneming met een goede naam op internationaal niveau als een van onze sponsors mogen verwelkomen. Dat bewijst nog maar eens hoe groot de aantrekkingskracht van onze federatie en van ons voetbal is. We zijn er dan ook van overtuigd dat de samenwerking die we voortaan met BESIX Group zullen opbouwen, de grondslagen van ons voetbal zal blijven versterken.”

Florence Bribosia Senior Manager Communications, BESIX Group